Pages

Friday, July 29, 2011

PENYOKONG MALAYSIA..ke mana kamu tika MALAYSIA ke bawah?

selepas perlawanan antara malaysia vs singapore yg mewujudkan fenomena baru di kalangan rakyat malaysia...hati aku terpikir satu benda...kemana perginya penyokong zaman kejatuhan malaysia???

PENYOKONG MALAYSIA..ke mana kamu tika MALAYSIA ke bawah? mungkin darah belum tumpah ke tanah??(berdasarkan slogan tumpahnya darahku)... sedih hati aku sebab tgk kt kedai mamak ja perlawanan yang ditunggu-tunggu tu sebab kesan dari segelintir rakyat malaysia yang  mengaut keuntungan(ulat tiket)..

Keesokan harinya..ramai yang borak sambil menunjuk2 gambar ketika berada di stadium...aku mengaku memang aku cemburu...tapi yang pasti..mereka tidak faham dan tidak mendalami apa itu penonton dan penyokong...menggelar diri mereka penyokong setia..tapi aku tengok kebanyakan gambar diambl ketika perlawanan berlangsung...kenapa tak sokong??kenapa x tengok??? kalau aku yang ke stadium...kalau aku x menjerit, tak sengaja tersepak orang depan bawah, tak gigit kuku..itu bukan aku...kadang2 aku plak yang bagi arahan macam aku ni player...push uppp!!!! hold bola..lori belakang!!! rasa macam aku plak yang bermain satu pasukan dengan team yang aku sokong...perkara ni tak terjadi kalu aku tengok man utd, arsenal atau kelab2 luar negara yang aku x bgi jiwa aku ....tapi kalu aku sokong malaysia dan team negeri aku ja,..

apa-apa pon tahniah buat anak muda yang menggelarkan diri mereka ultras...teringin aku nak join tapi kekangan waktu kerja memang betol2 membantutkan hasrat aku...mereka sentiasa menyorak, menyanyi, . inilah penyokong...inilah bezanya tgk di rumah dan tengok di stadium...harapan aku agar PENYOKONG2 Malaysia akan lebih bersemangat dan meriahkan lagi arena bolasepak negara.

- nak ja aku ponteng keja satu hari utk beli tiket...tp sbb penah kena buang keja utk beli tiket final piala F.A dulu..aku mengucap bnyak2 tahan godaan plawanan Malaysia vs Singapore..tharu tgk 2 player malaysia buat aksi akrobatik serentak utk dapatkan gol.(bukti mereka berikan jiwa,raga dan  NYAWA berperang untuk negara)

http://www.youtube.com/watch?v=S9ir1YjKaiU&feature=related

contohi mereka..bukan ikuti mereka..ok..bye2

No comments: